Skip to main content

چاپ افست

در واقع در رابطه با چاپ افست باید گفت نوعی از چاپ است که نوشته ها و عکس ها را بر روی سطح لاستیکی یک استوانه که به آن سیلندر هم گفته می شود به صورت گردان بر می‌ گرداند و سپس مطالب را با فشار استوانه ای دیگر بر روی کاغذ نیز چاپ می‌ کنند. مجموعه لیانکو با سالیان سال سابقه در زمینه چاپی با بهره گیری از بروزترین دستگاه های چاپی و مجرب ترین نیرو ها اقدام به چاپ کتاب، بروشور، کاتالوگ و … می پردازد. برای ثبت سفارشات چاپی خود کافیست تا همین حالا با ما تماس بگیرید و یا شماره تماس خود را در صفحه ثبت سفارش ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مراحل چاپ افست

ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌بوده و در سه مرحله انجام می شود. اگر بخواهیم مراحل چاپ افست زا بازگو کنیم باید گفت در مرحله اول در چاپ افست نخست باید آنچه را که باید چاپ شود را بر روی صفحه‌ ای فلزی که به آن زینک گفته می شود نیز منتقل می‌کنند، سپس این صفحات را با مواد شیمیایی آنگونه حساس می‌ کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را نیز به خود می‌ گیرد.

درمرحله دوم زینک را به دور نخستین استوانه می‌ پیچند؛ سپس طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد.در مرحله بعد کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد نوشته ها را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد.

چاپ افست

مات بودن چاپ در چاپ افست

در واقع دلایل مختلفی می تواند موجب مات بودن چاپ در چاپ افست شود که ما در ادامه مطلب به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم:

?آب زیاد/افزودنی نادرست

?مرکب با افزودنی نادرست

?کم بودن زمان خشک شدن

?صیقلی بودن نورد

?مرکب ضعیف

?وجود محلول شستن روی نوردها یا چکیدن قطراتی از محلول

?کاغذ اسیدی

?عدم تماس یکی از نوردهای فرم مرکب با صلایه

?مرکب ریزی

?عدم تنظیم سیستم و کورس ابدهی و تنظیمات یا دور نبودن دقیق نوردها و دل زدن ان

?لقی سر نوردها

?کثیفی پارچه نورد احتمالی

?خرابی سیستم محرکه و موتور نورد منشا یا خود رو ان

?دستکاری تنظیمات کارخانه ای سیستم محرکه (کروو) و منحنی حرکتی نوردها

?رها شدگی روکش نورد از محور

?کچلی نورد  بصورت موضعی

?صیقلی شدن موضعی لاستیک

?عدم تناسب سرعت نورد و‌سرعت سیلندر و اصطلاحا سر خوردگی نورد (بکسواد کردن نورد )

?برگشت الکل مازاد

?خرابی سنسور تزریق و‌سیستم دوزرالکل و افزودنی ها

?رسوبات درون شیلنگ ها

چاپ افست

چاپ افست چیست؟

در واقع به این سوال که چاپ افست چیست؟ در بالا نیز به نوعی پاسخ داده شده است اما اکنون از جنبه ای دیگر به آن می پردازیم در واقع علم شیمی نقش بسزا و مهمی در انجام چاپ افست دارد، باید این چنین گفت که چاپ افست در واقع تقابل بین آب و مرکب است. که این تقابل بر روی سطح صفحه پلیت نیز که از جنس آلومینیوم می‌ باشد نیز صورت می‌ گیرد که به این صفحه اصطلاحاً در چاپ افست زینک گفته می‌ شود که سطح بالایی این صفحه توسط روش‌ های الکتروشیمیایی اکسید شده‌ است و به عبارتی تبدیل به اکسید آلومینیوم می گردد تا سختی و مقاومت شیمیایی آن نیز بالا برود.

تفاوت چاپ افست با چاپ هولوگرام

در واقع چاپ هولوگرام که به منظور جلوگیری کردن از جعل کالا یا اسناد نیز به کار برده می شوند. فرایند انجام چاپ هولوگرام نسبت به سایر روش های چاپی بصورت کلی تفاوت دارد. در چاپ آفست اصلی ترین ماده ها مرکب جوهر است که روی استوانه ها و غلتک های دوار میریزند، اما تولید هولوگرام و یا چاپ هلوگرام با لیزر و به صورت سه بعدی نیز انجام می شود، از این رو یکی از اصلی ترین تفاوت ها در این دو چاپ ، در فرایند تولید آنها است.

چاپ افست

کاربرد های چاپ افست چیست؟

در حال حاضر از چاپ افست در موارد بسیاری استفاده می شود. این روش چاپی رایج ترین روش برای چاپ کردن انواع روزنامه، کتاب، مجله، بروشور،چرم و … می باشد. بنابراین با توجه به موارد چاپی می شود اینگونه نتیجه گرفت که بیشترین استفاده از ایت چاپ در بستر کاغذ می باشد. در چاپ افست در واقع انتخاب گسترده ای به مشتریان ارائه داده نمی شود اما به دلیل اینکه در این نوع از چاپ کیفیت چاپ بالا است،همچنین دارای سرعت چاپ بسیار بالاتری به نسبت سایر روش های چاپی می باشد، از لحاظ هزینه نیز دارا هزینه نسبتاً کمی بوده است. این روش چاپی در بازار جهانی در حدود 65 درصد انواع چاپ ها را به خود اختصاص داده است.

 

سامانه جامع مدیریت و پذیرش سفارشات چاپ و بسته بندی

Lidanco.com

دیگر مقالات ما

چاپ دفتر مشق اختصاصی        تولید کننده دفتر مشق و دفتر های سازمانی      چاپ دفتر یادداشت        چاپ دفتر و 20 دفتر برتر دنیا      تولید و چاپ دفتر و 5 نکته که از آن باید بدانید

خرید عمده پاکت پستی حبابدار رنگی اختصاصی        تولید کننده پاکت پستی حبابدار    فروش پاکت پستی حبابدار اختصاصی      انواع پاکت پستی      صفر تا 100 پاکت حبابدار پستی      پاکت حبابدار رنگی اختصاصی    قیمت پاکت پستی حبابدار | مجموعه لیدانکو 1401        تولید کننده پاکت حبابدار درجه 1 | مجموعه لیدانکو        پخش عمده پاکت پستی حبابدار اختصاصی درجه 1        پخش عمده پاکت حبابدار درجه1| مجموعه لیدانکو          خرید پاکت پستی حبابدار رنگی اختصاصی درجه 1

خرید قوطی فلزی در دار

قیمت بهترین طراحی کارتن بسته بندی      چاپ و طراحی منحصر به فرد بسته بندی یک محصول        قیمت کارتن بسته بندی در بازار اقتصادی        هزینه بسته بندی های خاص        جعبه لاک باتم و 2 روش محاسبه قالب آن      خرید کارتن مقوایی،12 نوع مختلف جعبه        خرید بسته بندی و 24 بسته بندی خلاقانه          15 بسته بندی خاص    25 ایده بسته بندی

چاپ افست کتاب و هزینه چاپ کتاب        انواع چاپ کتاب بروشور و نشریه      انواع نشریه و 3 نوع تقسیم آن      چاپ سربرگ و 3 سایز مختلف آن        چاپ کتاب با تیراژ پایین و 2 روش کلی چاپ کتاب      استفاده از کد رنگ مشکی در چاپ افست      برخی از علتهای مات بودن چاپ افست1        چاپ مهم است مرکز چاپ لیدانکو    تعرفه چاپ ارزان و مقرون به صرفه

پاسخ دهید